دانستنی

تعویض روغن مدرن

  • 1403 مرداد 16

شغل تعویض روغن یکی از مشاغل پولساز 1403 میباشد و در لیست شغل های پردرآمد ایران نام تعویض روغنی به چشم میخورد. این شغل زیر مجموعه مکانیک میباشد و به افراد متخصص در این کار مکانیک تعویض روغن و یا تکنسین تعویض روغن میگویند. معمولا افرادی که به ماشین و مکانیک ماشین علاقمند هستند وارد این شغل می شوند و اگر علاقمند باشند میتوانند در مدت زمان مشخصی به تخصص و پول خوبی دست پیدا کنند. یکی از چالش های این شغل مدرنیزه کردن تجهیزات و علم است. در ادامه بررسی میکنیم که تعویض روغن مدرن چه تجهیزات و ادواتی نیاز دارد.

تعویض روغنی شیک

تعویض روغن جزو مشاغلی است که نیاز دارد با علم و تکنولوژی روز دنیا پیشرفت کند. شما نیاز دارید که با نحوه کارکرد موتور همه ماشین ها آشنا باشید اطلاعات فنی و زمانبندی مناسب برای تعویض روغن موتور را بشناسید تا بتوانید به مشتریان تان به خوبی خدمات ارائه دهید. اگر بخواهیم ویژگی های یک تعویض روغن شیک و مدرن را با هم بشماریم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

آپدیت کردن دانش 

یکی از مهم ترین بخش ها در هر حرفه ای داشتن روحیه یادگیری و آموزش است. هرگز برای آموختن دیر نیست و هرگز آموختن تمام نمیشود. همیشه ماشین های جدید با تکنولوژی های جدید وارد بازار میشوند که داشتن دانش فنی در مورد کارکرد موتور آنها شما را نسبت به رقبا متمایز میکند. پس همیشه خود را بروز نگه دارید و در شغل تان فسیل نشوید.

آپدیت کردن لوازم و تجهیزات فنی

شما نیازمند به تجهیزاتی سالم و کارآمد هستید. تجهیزاتی که ابزار دستتان باشند و بتوانند سرعت کار شما را بهبود ببخشند و دست و پا پیر نباشند. اگر ابزار جدیدی در صنف تعویض روغن ایجاد شد سعی کنید ابتدا آن را یاد بگیرید و سپس در مغازه تان موجودش کنید. یکی از ابزار های جدید و فوق العاده کارآمد در تعویض روغنی، نرم افزار تعویض روغن میباشد که به صورت کاملا خودکار میتواند به مشتریان شما پیام دهد و یادآوری تعویض روغن را انجام دهد.

بروز کردن طراحی تعویض روغن

درست است که تعویض روغن یک شغل نسبتا کثیف است و مدام ممکن است اطراف روغنی شود. اما میتوانید با تدابیری محیط را مرتب تر و بروزتر نگه دارید. میتوانید فضای کار فنی را از فضای معامله و مشارکت با مشتری جدا کنید. میتوانید یک لباس کار مخصوص دستکش داشته باشید و همچنین اگر تعویض روغنی بزرگی دارید می توانید حمام تعبیه کنید.

داشتن سایت و فروش خدمات به صورت آنلاین

امروزه داشتن سایت برای تمامی کسب و کار ها جزو واجبات است تمامی خدمات و محصولات می توانند به صورت حضوری و آنلاین سفارش داده شوند و در طول زمان کرونا فرهنگ خرید آنلاین بیش از بیش در کشور ها جا افتاد پس بدون معطلی سات تعویض روغنی مخصوص به خود را راه اندازی کنید.

خدمات تعویض روغن در محل

این خدمات جزو خدمات نوین تعویض روغن میباشد و ایده جالبی است . برای کسانی که وقت نمیکنند به تعویض روغن همیشگی شان بروند اما نمی خواهند جای جدیدی را امتحان کنند. پس یک سفارش با اولویت بالا در سایت شما ثبت میکنند و از شما میخواهند در زمان مشخص در جای مشخص باشید تا روغن موتور تعویض شود این مورد بسیار کاربردی و پر سود است.

عکس تعویض روغن مدرن

تعویض روغن مدرن باید مزیتی نسبت به تعویض روغن های سنتی داشته باشد. برای مثال باید فضای کار فنی با فضای جلسه ها و معاشرت های کاری جدا باشد. باید سالن انتظار داشته باشد. میتوانید بخشی را با قفسه هایی به عنوان فروشگاه طراحی کنید تا مشتریان بتوانند انواع مدل ها و قیمت ها را ببینند. 

درآمد شغل تعویض روغنی

همان طور که پیشتر گفتیم تعویض روغنی جزو پردرآمدترین مشاغل ایران به حساب می آید چون روغن موتور و روغن ترمز و ... موارد مصرفی ای هستند که لازم است هر از چند کیلومتری تعویض شوند و نمیتوان از آن گذشت چون سلامت موتو را به خطر می اندازد پس به عنوان یک فرد که دارای تعویض روغن هستید یا به این شغل علاقمند هستید میتوانید با خیال راحت اقدام به یادگیری آن کنید چون بی شک شغل پر درآمدی را انتخاب کرده اید.

معایب شغل تعویض روغنی

شغل تعویض روغنی، مانند هر شغل دیگری، مزایا و معایب خود را دارد. اگر به دنبال ورود به این حرفه هستید، بهتر است با هر دو جنبه آشنا شوید:.

  • آلودگی و کثیفی: کار با روغن گاهی ممکن است شما را از این شغل خسته کند.
  • نوسانات قیمت بازار: تغییرات قیمت‌ها همیشه باعث آزار می‌شود.

به طور کلی، شغل تعویض روغنی یک حرفه پرتقاضا و سودآور است، اما نیاز به تخصص و تحمل مشقت دارد.

 

ایده های جالب برای تعویض روغنی

یکی از جدید ترین و جالب ترین ایده ها برای یک تعویض روغن داشتن یک کارت تعویض روغن هوشمند است. کارتی که نیازی به نگهداری نداشته باشد. نیازی به مراقبت در مقابل خیس شدن و باد نداشته باشد. شما میتوانید اطلاعات مشتری مدل ماشین و سایر مشخصات مربوط به یک مشتری را دریافت میکند و صورت هوشمند زمان بعدی برای تعویض روغن را تخمین میزند و از طریق پیامک به مشتری اطلاع میدهد. نرم افزار تعویض روغن می تواند برای راضی نگه داشتن مشتری های کنونی بسیار کارآمد باشد. با داشتن نرم افزار مدیریت اتوسرویس می توانید به راحتی مشتریان خود را مدیریت کرده و به کسب و کارتان جان دوباره ببخشید.





برای مشاوره رایگان با شماره 09939092103 تماس حاصل نمایید