دانستنی

افزایش درآمد اتوسرویس

  • 1402 آذر 18

افزایش درآمد اتوسرویس

در این مقاله سعی داریم ایده راه های افزایش در آمد اتو سرویس که با استفاده از هم فکری بسیاری از اتو سرویس‌های موفق سراسر کشور به آن رسیدیم را مورد بررسی قرار دهیم.

از سال 1393 در بسیاری از اتو سرویس‌ها این ایده‌ها را به عمل تبدیل کردیم تا تست کنیم که کدام ایده واقعا کارساز خواهد بود. حال در همین مقاله این ایده های موفق را مورد بررسی قرار دهیم. تمامی ایده هایی که در این مقاله ذکر می شود توسط اکثر اتو سرویس ها قابل اجرا است. پس حتما تا پایان مقاله همراه باشید تا این روش ها را به درستی درک و اجرا کنید.

 

افزایش درآمد اتو سرویس چگونه است؟

درابتدا بررسی کنیم که اصلا چگونه ممکن است که درآمد یک اتو سرویس افزایش یابد. به عبارت دیگر چه اتفاقی باید در یک اتو سرویس رخ دهد که منجر به افزایش سود شود. برای مثال اولین راهی که به ذهن می رسد. افزایش قیمت محصولات و خدمات است. بنابراین سود بیشتری به سرویس کار خواهد رسید. اما همین افزایش قیمت باعث کاهش مشتریان خواهد شد یا حداقل دست کم مشتری کمتر به سراغ سرویس خودروی خود می رود. بنابراین نه تنها سودی حاصل نمی شود بلکه رونق اتو سرویس را نیز کمتر می کند. البته در مثال بالا منظور مسئله افزایش قیمت خرید نیست چرا که با افزایش قیمت خرید قیمت فروش نیز به اجبار افزایش می یابد.

 

افزایش تعداد مشتریان وفادار

اصلی ترین و زود بازده‌ترین روش، افزایش تعداد مشتریان است. در عنوان ذکر شده مشتریان وفادار، این بدان معناست که مشتریان برای سرویس خودرو به شما مراجعه کنند.

بنابراین افزایش کلی مشتریان یک هدف خواهد بود. ولی هدف مهمتر تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان وفادار است. اگر تا این لحظه هنوز ایده ای دریافت نکرده اید اصلا نگران نباشید چرا که فعلا در حال بررسی جوانب هستیم و به زودی به سراغ راه حل خواهیم رفت.

 

افزایش تعداد دفعات مراجعه هر مشتری

حال فرض را بر آن بگیرید از امروز به یکباره تعداد مراجعه مشتریان به اتوسرویس شما دو برابر شود. مثلا مشتری که هر 4 ماه یکبار مراجعه می کرد حال هر 2 ماه یکبار مراجعه کند. کاملا واضح است که افزایش درآمد فوق العاده ای خواهید داشت. درست مثل این است که مشتریان شما دوبرار شده اند.

بنابراین محصولات بیشتری را می فروشید. و بیشتر خدمات ارائه می دهید ودر نتیجه بیشتر درآمد کسب خواهید کرد.

 

 افزودن خدمات جدید به مجموعه اتوسرویس

راه حل پر هزینه تر این است که از مشتریان فعلی خود برای ارائه‌ی خدمات جدید استفاده کنید و مبلغ بیشتری بابت خدمات جدید استفاده کنید و مبلغ بیشتری بابت خدمات متفرقه دریافت کنید. درواقع افزودن خدمات شما را از تعویض روغن به سمت اتو سرویس خواهد برد. که در ادامه مثال هایی از آن را برایتان بیان میکنیم.

درگذشته کمتر تعویض روغنی خدمات تنظیم باد لاستیک خودرو ارائه می داد اما امروزه اکثراً این خدمات را ارئه می دهند که باعث می شود در آمدی جدا از تعویض روغن کسب کنند. لیست این خدمات را در ادامه مقاله بیان خواهیم کرد و در صورت لزوم توضیحی راجب هر کدام خواهیم داد. اما این لیست هر روز دارای ایده های جدیدتر و بهتر هر کدام خواهد شد. خدماتی مانند گیر بکس اتوماتیک و شست وشوی داخل موتور و یاد آوری تعویض روغن و تعویض لنت ویا تعویض شمع و بسیاری خدمات دیگر مثل دیاگ و...

راه اندازی ایده های پرسود

.حال در این قسمت نوشتار به مسئله‌ی اصلی افزایش درآمد اتو سرویس می پردازیم. اکنون به بررسی دقیق ایده ها و نحوه‌ی راه اندازی آن می‌پردازیم

 

نحوه برخورد با مشتری

مسئله ای که تقریبا هر اتو سرویس آن را می داند ولی اکثرا آن را نادیده می گیرند و اهمیت زیادی برای آن قائل نیستند. توجه داشته باشید تمام مواردی که برای افزایش مشتری شما بیان می شود، تنها زمانی کارساز است که مشتری مرتباً به شما مراجعه کند. حال اگر بر خورد سرویس کار با مشتری و نحوه‌ی رفتار با او به خوبی انجام نشود مسلماً از مراجعه‌ی دوباره مشتری جلوگیری می کند.

 

تبلیغات برای افزایش درآمد اتو‌سرویس

در هر کسب و کاری تبلیغات یکی از روش های افزایش ورودی بوده و هست. اما اتو سرویس یکی از مشاغلی است که نیاز به یک محرک هیجانی برای ارائه تبلیغ دارد. اما این محرک هیجانی چیست؟ در واقع سوال واقعی اینجاست که چه فرقی بین اتو سرویس شما و دیگر همکاران شما وجود دارد که مشتری باید به شما مراجعه کند.

این محرک هیجانی میتواند خدمات رایگان مثل اجرت رایگان یا تنظیم باد رایگان یا حتی فیلتر رایگان باشد. در نهایت باید توجه داشته باشید که یک محرک هیجانی در تبلیغ خود ذکر کنید و آن را در بند یا پیامک هایی که ارسال میکنید استفاده کنید.

خلاصه تبلیغ که راجب آن صحبت کرده ایم پرداخت هزینه است اما آیا برای تبلیغ حتما باید هزینه های سنگین پرداخت کرد؟ در ادامه بهترین روش تبلیغ را برای شما شرح می دهیم.

 

تبلیغ دهان به دهان

همه‌ی مردم نسبت به تبلیغاتی که در سطح خیابان مشاهده میکنند و یا پیامک تبلیغاتی که دریافت می کنند یک مقاومت نشان می دهند چرا که اعتماد به این تبلیغات سخت است.

حال اگرمشتریان شما، اتو سرویس شما را به دیگران معرفی کنند جه اتفاقی می افتد؟ درست است دیگر به راحتی افراد به شما اعتماد میکنند. و در اسرع وقت به شما مراجعه میکنند. حال چگونه مشتری های خود را ایجاب کنید که شما را به اطرافیان خود معرفی کنند؟ در ابتدا باید توجه داشته باشید که قیمت محصولات و نحوه‌ی رفتار با مشتری بسیار اهمیت دارد.

ولی راه حل دیگری برای شتاب دهی به این امر وجود دارد که آن را کامل در مقاله ی بهترین روش تبلیغ اتو سرویس شرح داده ایم. در ادامه مثال واقعی را بررسی می کنیم. فرض کنید مشتری در مهمانی خانوادگی نشسته است و پیامکی تحت عنوان یادآوری تعویض روغن برایش ارسال می شود همان لحظه از اینکه این مسئله را به طور کلی فراموش کرده بود خوش حال و اطرافیان خود را از خدمات جالبی که اتو سرویس شما به او می دهد. (مثل همین پیامک) مطلع می کند. نرم افزار مدیریت اتو سرویس کارلایت با استفاده از یک هوش مصنوعی قدرتمند زمان دقیق مراجعه ی هر مشتری را محاسبه میکند و به اطلاع می دهد تا در زمان لازم به او مراجعه کند.

 

پیگیری مشتری

قبلا در همین مقاله درمورد مشتری وفادار صحبت کردیم اما برای اینکه مشتری دوباره به اتوسرویس برگردد باید پیگیر مشتری باشیم. برای پیگیری باید اطلاعاتی را ثبت کنیم. مثلا آخرین بار در چه کیلومتری و در چه تاریخی به اتو سرویس مراجعه کرده و چه نوع روغن را در خودروی خود ریخته است. و مسئله ی مهمتر اینکه باید به خاطر بیاوریم که این مشتری حدوداً هر چند وقت به اتو سرویس مراجعه میکند تا درنهایت با او تماس بگیریم و یا پیامک ارسال کنیم تا به او یادآوری شود و مراجعه کند.

ثبت این اطلاعات داخل یک دفتر به صورت دستی تقریبا غیر ممکن است مخصوصاً اگر مشتری در ساعت شلوغ اتو سرویس مراجعه کند. اگر همین الان در گوگل پیگیری مشتری را جست و جو کنید همه ی مقالات به شما استفاده از یک نرم افزارCRM یا همان مدیریت مشتری را پیشنهاد می کنند که کار مدیریت مشتری را پیشنهاد می کنند. که کار ثبت اطلاعات و جست و جوی آن را برای شما انجام دهد.

تهیه‌ی یک نرم افزار CRM برای هرکسب و کاری الزامی است و گزینه خوبی نیز امروزه در دسترس قرار گرفته است. اما ما یک نرم افزار اختصاصی برای اتوسرویس به شما معرفی میکنیم نرم افزار مدیریت اتوسرویس کارلایت یک CRM اختصاصی برای اتو سرویس درخود جای داده که حتی پیگیری مشتری هارا به صورت اتوماتیک انجام می دهد!

این نرم افزار هوشمند تمام چیزی که از یک نرم افزار مدیریت اتو سرویس می خواهید را در اختیار شما قرار میدهد. برای دریافت نرم افزار به این لینک برای ثبت نام مراجعه کنید و یا در تماس با ما میتوانید باما در تماس باشید تا مشاوره رایگان دریافت کنید در ادامه با موارد بیشتری آشنا خواهید شد که به افزایش درآمد اتو سرویس کمک می کند.

 

افزایش دفعات مراجعه به اتو سرویس

یکی از راه هایی که به افزایش درآمد کمک بسزایی می کند افزایش دفعات مراجعه کننده است. درادامه مثال عددی آن را باهم مرور کنیم. فرض کنید که یک مشتری برای تعویض روغن خود به شما مراجعه می کند این مشتری باید در هر 5000 کیلومتر به شما مراجعه کند و در هر مراجعه ی او شما مبلغ 300 هزار تومان (برای مثال) سود خواهید داشت.

حال این مشتری هر بار کمی دیرتر به اتو سرویس شما مراجعه کند و به علت فراموش کردن زمان تعویض روغن هر 7000 کیلومتر مراجعه می کند. این مشتری طی 6 ماه دوبار به شما مراجعه کرده وجمعاً 15000 کیلو متر با خود روی خود تردد کرده بنابر این 600 هزار تومان از این مشتری طی 6 ماه سود کرده اید. اما اگر این مشتری به موقع به اتو سرویس مراجعه کند در طی 6 ماه باید سه بار تعویض روغن انجام دهد که به عبارتی 900 هزار تومان سود عاید اتو سرویس می شود.

یعنی 50درصد سود بیشتر ! بنابراین حذف کردن این فراموشی به درآمد سالیانه‌ی اتو سرویس کمک بسزایی میکند. نرم افزار مدیریت اتو سرویس کارلایت با استفاده از پیامک یاد آوری که قبلا توضیح داده ایم این مشکل را بر طرف میکند همچنین مشتری برای آنکه بتواند از این خدمات بهره مند شود مجبور می شود هر بار به اتو سرویس شما مراجعه کند نه جای دیگر.

 

افزودن خدمات دیگر

در کنار تعویض روغن امروزه اتو سرویس ها خدمات بسیاری را ارائه می دهند که ما دراین مقاله در حد توان درمورد آن ها صحبت می کنیم. قابل توجه سرویس کاران عزیز باشد که ایده هایی از این دست بسیار است و این مقاله متناسب با بهترین این ایده ها تغییر می کند و به روز رسانی خواهد شد. پس هرازچند گاهی به این مقاله سر بزنید.

 

تنظیم باد

البته این مورد امروز در اکثر اتو سرویس ها وجود دارد و بدیهی است که می تواند مشتری بسیاری جذب کند.

 

دستگاه دیاگ

خرید یک دستگاه دیاگ صرفا کمی هزینه بر خواهد بود اما شما با خرید یک دستگاه خوب می توانید به اکثر خودرو ها متصل شوید و با 10 دقیقه وقت پول خوبی به جیب بزنید.

به هیچ عنوان نگران کار با دستگاه دیاگ نباشید امروزه شرکت های معتبر به هنگام فروش دستگاه آموزش رایگان به شما می دهند تا از دستگاه به راحتی استفاده کنید.

 

گیربکس اتوماتیک

با خرید یک دستگاه گیربکس اتوماتیک که که تقریاً همه ی اتو سرویس ها قبلاً تهیه کرده اند مشتری های خوبی با ماشین های مدل بالا به سراغ شما می آیند که مشتری سود آوری محسوب می شود. از تجهیزات به روز مرتبط با شغلتان آگاه باشید.

 

کارت دیجیتال تعویض روغن

ارائه کارت دیجیتال تعویض روغن به همراه پیامک تشکر پس از تعویض روغن تأ ثیر شگفت انگیزی در اضافه شدن مشتریان شما دارد .

چرا که اولاً هزینه چاپ دفتر چه بسیار بالاست و دوماً مشتری اکثراً این دفترچه هارا گم میکند و درواقع کارت دیجیتال یک خدمت نوین است که هم سرویس کار سود می برد و هم مشتری.

کارت تعویض روغن دیجیتال را تنها در نرم افزار مدیریت اتو سرویس کارلایت خواهید یافت که بصورت اتوماتیک برای هر مشتری ساخته و ارسال می شود .

 

تعویض لنت وشمع

تقریباً نحوه‌ی تعویض لنت و شمع همه‌ی خودرو ها مشابه هم میباشد. در این مورد کافی است لنتها و شمع ها‌ی پرفروش را در مجموعه خود موجود داشته باشید. باید به سراغ لنت بروید و اگر نیاز به تعویض داشت به مشتری خود پیشنهاد دهید.

 

شست وشوی داخل موتور

دستگاه ها بخارشوی کوچک و یا اسپری های مخصوص را به راحتی می توانید تهیه کنید و به همه ی مشتریان خود ارائه کنید.

 

تعویض روغن در محل

امروزه تعداد از همکاران خود را دیده اید که به جای مراجعه ی مشتری به اتو سرویس سرویس کار به سراغ مشتری می رود. با توجه به کمبود وقت مشتری ها می تواند گزینه خوبی مخصوصا در شهر های شلوغ باشد .

 

طراحی سایت

زمانی که صحبت از طراحی سایت می شود یعنی می خواهید به دنیای جدیدی با رقم های سود آوری جدید پای بگذارید. دیر یا زود نیاز هر کسب و کاری داشتن یک سایت خواهد بود چه بهتر که امروز به فکر باشیم تا در آینده برای فرار از شکست فکر نکنیم. فرض کنید هر شخصی که در گوگل بهترین اتو سرویس و یا خرید عمده روغن موتور را جست و جو کرد با نام و آدرس و شماره تماس شما مواجه شود. به راحتی می توان مشتری های بلقوه ای را که صرفاً برای خرید از شما به سراغ شما می آیند را جمع آوری کرد.

صحبت درباره ی مزایا‌ی طراحی سایت یک مقاله ی بلند بالایی را می طلبد که از حوصله ی این مقاله خارج است. اما میتوانیم یک شرکت معتبر را برای مشاوره به شما معرفی کنیم.

شرکت طراحی سایت لایت کمپانی گزینه‌ی بسیار خوبی برای همکاری با شما خواهد بود. با متخصصان این این حوزه در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

نتیجه گیری

برای دستیابی به اتفاق های خوب باید دست به عمل زد. مطالب زیادی در این مقاله وجود داشت که به دگرگونی فروش و سود آوری شما کمک می کرد. بنابراین برای ساخت یک اتو سرویس بهتر و لوکس تر کافی است دست به عمل بزنید تا اتو سرویس خود را تبدیل یه یک بنگاه درآمد زایی بی دردسر کنید.

برای تهیه‌ی نرم افزار مدیریت اتو سرویس کارلایت که بی شک بهترین دستیار شما خواهد بود کافی است با کارشناسان ما صحبت کنید و به رایگان 09022838262 مشاوره دریافت کنید.

 

 

 


در صورت وجود مشکل با شماره 01144156021 تماس حاصل نمایید