آموزش نرم افزار ویندوز

بهترین رابط کاربری نرم افزار اتوسرویس

  • 1402 فروردین 19

در این مقاله شرح می دهیم که چرا نرم افزار تعویض روغن کارلایتف بهترین رابط کاربری نرم افزار اتوسرویس را داراست. درهنگام برنامه نویسی و پیاده سازی کارلایت ما تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده ایم تا بتوانیم بهترین نرم افزار تعویض روغن را ارائه دهیم.

 

خط مشی گروه برنامه نویسی لایت کمپانی

تیم برنامه نویسی در شرکت لایت کمپانی همواره بر این باورند که بهترین سبک برای طراحی یک نرم افزار، طراحی ساده و کاربر پسند در کنار هوش مصنوعی قدرتمند می باشد.

خط مشی ما همیشه برای تولید هر نرم افزار و اپلیکیشنی بر همین اساس می باشد. بنابراین نرم افزار مدیریت اتوسرویس کارلایت هم از این امر مستثنی نیست.

پس از تجربه ای که ما در بررسی و زندگی با اتوسرویس ها کسب کردیم، بش از پیش برآن شدیم که ساده ترین نرم افزار اتو سرویس را تولید کنیم.

 

منظور از رابط کاربری خوب چیست؟

برای طراحی یک رابط کاربری عالی ابتدا باید مواردی را که در یک رابط کاربری مورد توجه قرار میگیرد را بررسی کنیم. هر کدام از این پارامترها را کنار هم قرار دهیم. و سپس با استفاده از همین پارامترها طراحی را انجام می دهیم. در ادامه به طور مختصر و کاربردی درباره تعدادی از این پارامترها صحبت می کنیم.

 

دسترسی

مهمترین پارامتر در یک رابط کاربری مسئله دسترسی در آن است. کاربر باید بتواند به تمام قسمت های نرم افزار دسترسی سریع داشته باشد. و مسیر کوتاه و واضحی را طی کند.

در نرم افزار اتو سرویس کارلایت یک منوی شناور زیبا در سمت چپ قرار داده شده تا کاربر به سادگی به تمام قسمت ها فقط با یک کلیلک دسترسی پیدا کند. همچنین با استفاده از آیکون های ساده رنگی منوی زیباتری در اختیار کاربران گرفته است.

لازم به ذکر است که در نرم افزار تعویض روغن کارلایت این منو به صورت شناور طراحی شده تا در صورتی که کاربر به آن نیازی ندارد این منو را پنهان کند.

 


انتقال خودکار صفحات

یکی از موارد بسیار مهمی که در راحتی کاربر تاثیر دارد انتقال به صفحات است. در نرم افزار اتوسرویس کارلایت بیشتر عملیات ها به صورت هوشمند انجام می شود. اما برای راحتی بیشتر کاربر اگر نیاز به انجام عملیات خاصی وجود داشته باشد، نرم افزار به صورت خودکار کاربر را انتقال می دهد.

برای مثال در نرم افزار اتو سرویس کارلایت یک فرم هوشمند طراحی شده است. مشتریانی که برای اولین بار به اتوسرویس مراجعه می کنند باید اطلاعاتی از قبیل نام، شماره همراه و نام خودرو را ثبت کنند. ولی در مراجعه بعدی برای همان مشتری صرفا به پلاک و رقم کیلومتر نیاز خواهید داشت.

حال اگر شماره پلاکی قبلا ثبت شده بود نیاز به فرم تعویض روغن دارید ولی اگر الوین بار باشد به فرم ثبت تعویض روغن نیاز دارید. در طراحی نرم افزار اتوسرویس کارلایت در بخش فرم هوشمند کاربر صرفا پلاک خودرو را وارد می کند و نرم افزار کارلایت به صورت خودکار کاربر را به فرم مناسب منتقل می کند.

 

استفاده از موارد بصری

یکی از مواردی که در زیبایی نرم افزار تاثیر دارد، نمودار ها و گجت های به کار رفته است. این نمودارها به کاربران کمک می کند که به جای دیگری با اعداد و محاسبات در یک نگاه به خواسته ی خود برسند.

برای مثال برای دیدن باقی مانده شارژ نیاز به مشاهده عدد نخواهید داشت. البته در نرمافزار تعویض روغن کارلایت اعداد نیز در کنار این نمودارها قرار داده شده اند تا کاربر اطلاعات دقیقی را دریافت کند. ولی زمانی که صفحه کیلومترشمار باقی مانده شارژ به حر قرمز می رسد، نمایانگر نیاز شارژ مجدد خواهد بود.

 

تم رنگی

برای داشتن بهترین رابط کاربری لازم است که به موارد غیر قابل پیش بینی را نیز در نظر بگیریم. در نرم افزار اتوسرویس کارلایت از رنگ های خنثی در پس زمینه استفاده شده است. تا در مدت طولانی کار با نرم افزار اتوسرویس باعث خستگی چشمان کاربر نشود.

 

چرا بهترین رابط کاربری نرم افزار اتوسرویس نیاز است؟

ارزش بسیار بالایی که صنف سرویس کار و اتوسرویس برای مجموعه طراحی سایت لایت کمپانی دارد. همین دلیل باعث شد که از سال 1393 تا به امروز با افتخار در کنتر آن ها بایستیم. و برای راحتی بیشتر آن ها تلاش می کنیم. 

اتوسرویس و تعویض روغنی همانند هر صنف دیگری حق استفاده از بهترین نرم افزار ها و اپلیکیشن ها را در کسب و کار خود دارند. نرم افزار اتوسرویس کارلایت در تحقق این هدف حداکثر تلاش خود را کرده و خواهد کرد.

 

 

 


در صورت وجود مشکل با شماره 01144156021 تماس حاصل نمایید