در این مقاله یکی از دلایل اصلی موفق بودن نرم افزار کارلایت و تبدیل شدن آن به بهترین نرم افزار مدیریت اتوسرویس صحبت میکنیم. برای قدرتمند شدن در یک حوزه باید در آن حیطه زندگی کرد و با خوب و بد آن آشنا شد.
در ابتدا به سفارش یک مشتری که خدمات اتوسرویس را ارائه می داد شروع به طراحی یک نرم افزار تک صفحه ای تحت ویندوز کردیم. که فقط چند مشکل اصلی یک سرویس کار را برطرف میکرد ولی برای کامل شدن و تبدیل شدن به منحصربه فردترین و بهترین نرم افزار تعویض روغن لازم بود که با سرویس کار و روند کاری و اتوسرویس بیشتر آشنا شویم.
از سال 1393 ما تصمیم گرفتیم به صوررت مرتب و هفتگی به محل ارائه خدمات تعویض روغن خودرو مراجعه کرده و مدتی را کنار آنها وقت بگذرانیم. طی 4 سال اولین نسخه پیشرفته نرم افزار مدیریت تعویض روغن به بازار عرضه شد. این نرم افزار قابلیت بی شماری را دارا بود. همچنین همراه این نرم افزر یک پکیج حسابداری مخصوص تعویض روغن نیز وجود داشت. اما بنابه دلایلی، اتوسرویس ها کمتر از این قابلیت استفاده می کردند.
آشنایی با روند کاری اتوسرویس به ما این اجازه را می داد تا با توجه به قابلیت هایی که نرم افزار های متفرقه داشتند ابتدا نرم افزار را بهتر و قدرتمند تر کنیم. سپس متوجه شدیم که کار کردن با نرم افزار های متفرقه دشواری زیادی برای اتوسرویس ها داشت. و قابلیت هایی که این نرم افزارها داشتند بیشتر برای استفاده عمومی بود(نه اتوسرویس). بنا بر این قابلیت هارا شخصی سازی کردیم و به نرم افزار کارلایت اضافه نمودیم.